Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora Program ,,Aktywny samorząd” – Obszar E
25 października 2024
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy informuje, że od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024r., przyjmowane będą wnioski o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. W roku 2025 wnioski będzie można składać od dnia 1 stycznia.
Środki na dofinansowanie energii elektrycznej może uzyskać:
Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez:
- ośrodek domowego leczenia tlenem
- lub ośrodek wentylacji domowej
t.j. osoba będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie albo pod opieką poradni lub ośrodka lub zespołu domowego leczenia tlenem.
Przedmiot pomocy:
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji kosztów energii elektrycznej w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.
Wysokość pomocy:
100 zł miesięcznie.
Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024r. Przykładowo:
wniosek złożony w październiku 2024 r., może obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł),
wniosek złożony w listopadzie 2024 r., może obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł).
Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).
Wniosek o dodatek do energii elektrycznej:
należy złożyć do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).
załączniki:
- skan lub kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
- zaświadczenie potwierdzające, korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).
Rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.
Zaświadczenie może być:
- podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, albo
- opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.
Formularz zaświadczenia
Do pobrania formularz w formacie pdf, jeśli zaświadczenie będzie wypełniane elektronicznie. Zaświadczenie wypełnione elektronicznie, może być również podpisane elektronicznie.
Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego
Jak złożyć wniosek
Wnioski należy składać w wersji elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).
Aby wypełnić wniosek w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW), należy wykonać następujące kroki:
- Zalogować się do SOW: Wejdź na stronę https://sow.pfron.org.pl/ i zaloguj się na swoje konto. Jeśli nie masz konta, musisz je najpierw założyć/zarejestrować: Rejestracja
- Wybrać odpowiedni wniosek: Po zalogowaniu się, przejdź do sekcji wniosków i wybierz wniosek dotyczący Obszaru E.
- Wypełnić wniosek: Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, wypełniając wszystkie wymagane pola.
- Załączyć wymagane dokumenty: Do wniosku należy dołączyć wszystkie niezbędne dokumenty, takie jak orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego, oświadczenie o nieubieganiu się w bieżącym roku odrębnym wnioskiem o środki PFRON, na ten sam cel za pośrednictwem innego Realizatora programu, informację o przetwarzaniu danych osobowych.
Wniosek musi być podpisany:
- z użyciem podpisu elektronicznego,
- za pomocą profilu zaufanego
- Załóż profil zaufany online - Ministerstwo Cyfryzacji - Portal Gov.pl (www.gov.pl) https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/zaloz-profil-zaufany-online
- Film informacyjny, jak założyć profil zaufany
https://portal-sow.pfron.org.pl/opencms/export/sites/pfron-sow/sow/jst/aktualnosci/film-informacyjny-jak-zalozyc-profil-zaufany/index.html
- wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej
Do wniosku można dołączyć pełnomocnictwo (nawet w zwykłej formie pisemnej) osoby, która zarejestruje wniosek w systemie. Wzór pełnomocnictwa – pobierz
Rozwiń Metryka
Podmiot udostępniający informację: | |
---|---|
Data utworzenia: | 2024-10-25 |
Data publikacji: | 2024-10-25 |
Osoba sporządzająca dokument: | |
Osoba wprowadzająca dokument: | |
Liczba odwiedzin: | 82 |