Z dniem 1 lipca 2021r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął realizację programu „Dobry start”. Zgodnie z postanowieniami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 15 czerwca 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start” (Dz. U. poz. 1092) rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka, dyrektorzy placówek opiekuńczo-wychowawczych oraz dyrektorzy regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych, a także osoby uczące się składają wyłącznie drogą elektroniczną wnioski o świadczenie „Dobry Start” do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych.
Okres na składanie ww. wniosków trwa od 1 lipca 2021r. do 30 listopada 2021r.
Wnioski można składać na trzy sposoby:
- poprzez konto na platformie PUE ZUS
- za pośrednictwem portalu Emp@tia
- przez serwisy bankowości elektronicznej banków, które udostępnią taką możliwość.
Szczegółowe informacje dotyczące składania wniosków o świadczenie w ramach programu „Dobry Start” znajdują się w załączonych poniżej linkach:
https://www.gov.pl/web/rodzina/dobry-start
https://www.zus.pl/baza-wiedzy/program-dobry-start
W celu uzyskania świadczenia „Dobry Start” na dzieci umieszczone w pieczy zastępczej, ww. osoby zobowiązane są dołączyć do wniosku o świadczenie „Dobry Start”, zaświadczenie o umieszczeniu dziecka w rodzinie zastępczej, rodzinnym domu dziecka, placówce opiekuńczo-wychowawczej albo regionalnej placówce opiekuńczo-terapeutycznej wraz z datą umieszczenia, wydane odpowiednio przez organizatora rodzinnej pieczy zastępczej, powiatowe centrum pomocy rodzinie albo podmiot, o którym mowa w art. 190 ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy prosi o zgłaszanie się po odbiór zaświadczeń w celu załączenia do składanego wniosku do ZUS na świadczenie „Dobry Start”.