Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy

Dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora Program ,,Aktywny samorząd” – Obszar E

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony

25 października 2024

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Dębicy informuje, że od dnia 28 października do dnia 30 listopada 2024r., przyjmowane będą wnioski o dodatek do energii elektrycznej dla osób korzystających z koncentratora tlenu lub respiratora. W roku 2025 wnioski będzie można składać od dnia 1 stycznia.


Środki na dofinansowanie energii elektrycznej może uzyskać: 

Osoba posiadająca stopień niepełnosprawności (w przypadku osób do 16 roku życia - orzeczenie o niepełnosprawności), która korzysta z koncentratora tlenu lub respiratora w ramach świadczenia udzielanego przez:

  • ośrodek domowego leczenia tlenem
  • lub ośrodek wentylacji domowej
    t.j. osoba będąca pod opieką zespołu długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie albo pod opieką poradni lub ośrodka lub zespołu domowego leczenia tlenem.

Przedmiot pomocy
Jest to dodatek na pokrycie kosztów opłaty za energię elektryczną w formie refundacji  kosztów energii elektrycznej w związku ze stałym, intensywnym korzystaniem z koncentratora tlenu lub respiratora.

Wysokość pomocy:

100 zł miesięcznie.

Możemy zrefundować koszty poniesione od dnia 1 lipca 2024r. Przykładowo: 
wniosek złożony w październiku 2024 r., może obejmować dodatek za miesiące: lipiec-wrzesień (3 miesiące – 300 zł), 
wniosek złożony w listopadzie 2024 r., może obejmować dodatek za miesiące: lipiec-październik (4 miesiące – 400 zł).

Okres objęty refundacją kosztów opłaty za energię nie może być dłuższy niż 6 miesięcy (600 zł) i krótszy niż 3 miesiące (300 zł).

Wniosek o dodatek do energii elektrycznej: 
należy złożyć do programu „Aktywny samorząd”, w którym wprowadzone zostało nowe zadanie – pomoc w kontynuowaniu rehabilitacji w formie wentylacji domowej (Obszar E).

załączniki:

  • skan lub kopia orzeczenia o niepełnosprawności lub o stopniu niepełnosprawności.
  • zaświadczenie potwierdzające,  korzystanie z respiratora lub koncentratora tlenu (lub z obu urządzeń).

Rozpatrywany jest tylko kompletny wniosek – tzn. zawierający wszystkie wymagane dane i załączniki.

 Zaświadczenie może być:

  • podpisane (wraz z pieczątką imienną) przez lekarza lub lekarza specjalistę lub fizjoterapeutę lub pielęgniarkę z zespołu realizującego świadczenie długoterminowej opieki domowej dla pacjentów wentylowanych mechanicznie lub pod opieką poradni/ośrodka/ zespołu domowego leczenia tlenem, albo
  • opieczętowane przez świadczeniodawcę (placówkę medyczną, która realizuje dla Ciebie opiekę domową) i podpisane przez osobę upoważnioną przez tę placówkę.

Formularz zaświadczenia

Do pobrania formularz w formacie pdf, jeśli zaświadczenie będzie wypełniane elektronicznie. Zaświadczenie wypełnione elektronicznie, może być również podpisane elektronicznie.

Zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego

Jak złożyć wniosek

Wnioski należy składać w wersji elektronicznej w Systemie Obsługi Wsparcia finansowanego ze środków PFRON (SOW).

Aby wypełnić wniosek w Systemie Obsługi Wsparcia (SOW), należy wykonać następujące kroki:

  • Zalogować się do SOW: Wejdź na stronę https://sow.pfron.org.pl/ i zaloguj się na swoje konto. Jeśli nie masz konta, musisz je najpierw założyć/zarejestrować: Rejestracja
  • Wybrać odpowiedni wniosek: Po zalogowaniu się, przejdź do sekcji wniosków i wybierz wniosek dotyczący Obszaru E.
  • Wypełnić wniosek: Postępuj zgodnie z instrukcjami na ekranie, wypełniając wszystkie wymagane pola.
  • Załączyć wymagane dokumenty: Do wniosku należy dołączyć wszystkie niezbędne dokumenty, takie jak orzeczenie o stopniu niepełnosprawności, zaświadczenie o korzystaniu ze świadczenia zdrowotnego, oświadczenie o nieubieganiu się w bieżącym roku odrębnym wnioskiem o środki PFRON, na ten sam cel za pośrednictwem innego Realizatora programu, informację o przetwarzaniu danych osobowych.

Wniosek musi być podpisany:

  • wypełnić wniosek w systemie SOW, wydrukować go i podpisać oraz przekazać go w wersji papierowej

Do wniosku można dołączyć pełnomocnictwo (nawet w zwykłej formie pisemnej) osoby, która zarejestruje wniosek w systemie. Wzór pełnomocnictwa – pobierz

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2024-10-25
Data publikacji:2024-10-25
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:83